torsdag 13 januari 2011

Äckelgym

Har precis gymmat, körde samma som sist.

Asså, dom senaste 3 gångerna jag varit på gymmet har det varit en jätteäcklig kille där, han kör på crosstrainern i en timma på nästan svåraste nivån och svettas som ett as, men det är inte det som är problemet, svettas gör väl alla, men han DREGLAR. Ja ni läste rätt, dreglar. Och det är inte lite som liksom droppar ner för hakan utan han har tre miljarder papper med sig till maskinen som han spottar tolv liter i och sen lägger på maskinen, där vanligt folk har sin vattenflaska. Och visst, jag hade med viss avsmak tolererat om det slutade där, men äckelkillen spottar ju inte lite dregel, utan det är supermycket slimedregel som RINNER ner för maskinen och ut på golvet.
Asså vissa människor borde bannas. Jag höll på att spy. Dessutom tänkte jag att det var en engångsgrej, men nu har jag sett honom göra så två gånger. ._.

Usch och fy.
Min kompis som jag gymmar med, låt oss kalla henne K, (detta är ju trots allt en anonym blogg), hon påstår att jag inte kommer gå ner av att gymma, eftersom jag får muskler. Jag vet inte hur jag ska göra nu, jag måste under 50 :(

Ska kolla på olika gymplaneringar nu, vi vill träna varje dag men musklerna behöver ju vila :/  Nån som har nåt tips?

Oj hjälp, höll på att glömma matdagboken :o

Hittills idag:

In:  1 morot
      1 liten skål lättyogurt
      1 sugarfree maxxed up

Ut: 160kcal crosstrainer
      vanliga magträningen (som sist)
      350 kcal motionscykel
      benövningar på 4 olika maskiner :)

2 kommentarer:

  1. Fy vad äckligt. Hade inte heller klarat av att se det.

    Och din kompis har delvis rätt. Muskler väger mer än fett, men tar också mindre plats. Så var noga med att mäta dig också, gå inte bara på vikten. Men i längden verkar det för viktnedgång eftersom att mer muskler höjer ämnesomsättningen och gör att du förbrukar fler kalorier vid vila. Så om du går upp lite vet du att det egentligen inte är farligt, även om det känns så.

    SvaraRadera
  2. sv: På morgonen kör jag antingen på steppmaskinen eller crosstrainern i 20-30 minuter. På kvällen gör jag armhävningar, situps, sneda situps, lår och rump lyft och några andra magmuskelövningar. Dock kör jag inte muskelträning exakt varje dag. Men konditionstränar gör jag dagligen.

    SvaraRadera